Groep Leentje

Groep Leentje

donderdag 6 februari 2014

Praatronde

Arshia: woensdag was ik ziek en ben ik naar mijn opa geweest. Mijn opa dacht dat ik een ernstige ziekte had en ik niet naar de opvang kon. Ik ben met mijn oma gaan wandelen in het bos en daar hebben we bamboestokjes gevonden en dennetakjes. Daar hebben we pijlen van gemaakt en samen met mijn opa hebben we met piepschuim thuis doelen gemaakt en dan konden we mikken met de blaaspijp. We hebben nadien ook nog pijlen versierd met veertjes.

Hoe komt het dat we hier in de bossen bamboe vinden?
Als we bamboe zeggen, denken we aan China en aan pandaberen. 
Aïcha zegt dat bamboe hier groeit omdat we zaadjes geplant hebben. 
Waarom planten mensen bamboe hier? Omdat ze het mooi vinden. 
Maar welke dieren zitten er bij ons, bijvoorbeeld op de speelplaats? Vogels, maar vogels kunnen niet eten van bamboeplanten. 
Dus onze tuin vol bamboeplanten zetten, heeft geen nut voor de vogels. 
We kunnen er beter voor zorgen dat er planten staan waar ze wel van kunnen eten. 

We kijken terug naar de pijlen van Arshia. Arshia vertelt dat die heel sterk zijn omdat bamboehout heel sterk is. Bamboestokken kan je gebruiken in de moestuin. Je kan het een beetje buigen en iets maken waartegen de boontjes en tomaten kunnen groeien. 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten