Groep Leentje

Groep Leentje

maandag 24 maart 2014

Praatronde

Bastiaan: Morgen is het een hele grote dag want mijn papa komt terug uit Colombia. Het is drie maanden geleden dat ik hem gezien heb. Ik heb hem wel op Skype gezien, maar die verbinding viel vaak weg. We hebben dit weekend het huis van mijn papa proper gemaakt en versierd. We hebben tekeningen op de tafel gelegd en we hebben een kunstwerkje met schelpen gemaakt. Aliou en Zay vinden het heel leuk voor Bastiaan dat zijn papa terugkomt want ze weten dat hij hem gemist heeft. Bastiaan moet nog eventjes geduld hebben want hij zal zijn papa pas donderdag zien. Arshia stelt voor om met de klas iets te maken...

Zay, Bastiaan en Anaïs zijn bij Arshia blijven slapen dit weekend. Ze hebben samen naar The Voice gekeken. Ze vinden "Jolene" een heel mooi liedje. We luisteren eventjes naar het originele liedje van Dolly Parton.

Zay: we zijn bij Arshia blijven slapen, maar ons plan is niet gelukt. We wilden een stukje van "Tegen de sterren op" naspelen en filmen. Maar we hadden geen bubbelbad (dat hadden we nodig). Zou je zelf een bubbelbad kunnen maken? Hoe komen die bubbels daar? Bastiaan denkt dat het met rietjes ook moet lukken. Of met een plastieken slangetje waar je gaatjes in prikt.

Aliou: ik heb in de opvang een tekening gemaakt van mijn aapje. 
De tekeningen van Aliou herken je direkt, zegt Bastiaan. Famke vindt ook dat Aliou al een hele eigen tekenstijl heeft. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten