Groep Leentje

Groep Leentje

woensdag 22 januari 2014

Praatronde

Bastiaan vertelt: Ik heb op skype gezeten met mijn papa en we hebben zeker een uur geskyped. Soms was de verbinding niet goed en kon je sommige woorden niet goed verstaan. Skype is zoals telefoneren, maar dan via de computer en met beeld, dus je kan elkaar zien. Zouden we ook kunnen skypen met de groep van Micha of Heidi? Ja, maar dat is niet 'echt' want dan zit je vlakbij. Skypen doe je naar de andere kant van de wereld, anders kunnen we beter gewoon naar de groep van Micha of Heidi stappen. Als je skypet met iemand die vlakbij zit, heb je waarschijnlijk een supersnelle verbinding en gaat dit zonder problemen. Dit vraagt om een test :-).

Zay: luisteren naar een stukje van "Pa" van Doe Maar. De tekst is moeilijk te verstaan omdat het van een optreden is. We zoeken de tekst snel op en lezen het stukje. Meymoena zegt dat het zoals een gedicht is. Eigenlijk wel een mooie tekst.

Aliou: Ik heb dino's meegebracht en een dvd "Walking with dinosaurs". Al in de kleuterklas was ik grote fan. We mogen de dingo's vastnemen en bekijken en Aliou kan over iedere dino iets vertellen. De film zouden we kunnen bekijken wanneer het onderzoek van Yavuz en Simon afgewerkt en gepresenteerd is.
Aïcha: ik heb ooit de film Jurassic Parc gezien en ik heb ook gezien hoe ze die gemaakt hebben. Ze maakten een grote 'dino-robot'. Als je geen robot kan maken, hoe moet het dan? Met de computer. Op de dvd die Aliou meegebracht heeft staat ook een stukje 'the making of....' en iedereen is benieuwd hoe dat dan gaat.

Zay vertelt: ik ben naar Mons geweest. Ik heb verschillende musea bezocht. Ook een van een kunstenaar, Andy Warhol. Je kon daar bijvoorbeeld zelf een foto maken en dan kon je een kleur kiezen. Je zag dan een gekleurde foto. We zoeken een voorbeeldje op het internet. Hoe zouden we dit zelf kunnen doen? Met een speciale machine, met de computer, met verf,...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten