Groep Leentje

Groep Leentje

dinsdag 1 april 2014

Praatronde

Arshia: ik was aan het zoeken tussen mijn spullen en ik heb deze zakhorloge gevonden. Ze is van mijn opa geweest. Ik was eigenlijk vergeten dat ik ze had. Sommige zakhorloges zijn kettingen, sommige kan je in een borstzak steken en deze kan je aan je broeksriem hangen. Horloges voor aan je hand noemen we polshorloges.


Zay: ik moest gisterenavond naar de tandarts. Ik moest een gaatje laten vullen en het deed niet echt pijn. De tandarts doet dat altijd heel voorzichtig en hij heeft zelfs de zenuw eruitgehaald.Waarom wordt een tand ontzenuwt? Waarvoor zorgen de zenuwen in je lichaam? Hoe komt het dat je pijn kan voelen? Arshia vertelt dat hij ooit ook een gaatje moest laten vullen, maar de tandarts had verdoving gebruikt waardoor Arshia een deel van zijn gezicht niet meer kon gebruiken.  Hoe zou dit komen? Hefet dit ook met zenuwen te maken? Of met iets anders?

Bastiaan: de vriend van mijn mama is tuinman en ik help graag mee. We hebben voor mij een broek besteld. Het is een echte tuinbroek met heel veel zakjes en plaats om knielappen tussen te steken. Famke vraagt zich af waarom je zoveel zakken nodig hebt. Dat is om al je materiaal bij de hand te hebben en om niet alles te laten rondslingeren.

Arshia: ik ben in het ziekenhuis geweest omdat ik zo ziek was. Ik had eerst wel wat schrik want ik dacht ze zo'n zakje zouden willen geven, een infuus. Meymoena wil weten wat Arshia gehad heeft en hij moest heel veel overgeven. Dat zakje geven ze om niet uit te drogen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten